ŽALI
Prekybos ir paslaugų centras ŽALI
Prekės ženklo kūrimas, ryšiai su bendruomene, ryšiai su žiniasklaida, renginiai, reklama, socialiniai tinklai
Trukmė: 2015 10 – 2018 06
Klientas: „Baltisches Haus“
Tikslai: visuomenei pristatyti „Baltisches Haus“ kaip pažangų ir atsakingą vystytoją, o ateities prekybos centrą „ŽALI“ – kaip jo vizitinę kortelę. Sukurti bei išlaikyti tikslinės grupės – Balsių bendruomenės – laukimo nuotaikas visus trejus metus.
Sprendimas: kaip papasakoti istoriją, kuri dar nesukurta ir nepastatyta? Kurti realybės šou nuo idėjos ir eskizo iki vardo, legendos, žiūrovų įtraukimo bei kvietimo į ilgai lauktą atidarymą.
Įgyvendinimas:
Vardas. Iš pradžių sukurtas laikinas kodinis pavadinimas – ateities prekybos centras, kuris tapo istorijos pradžia, užmoju ir tikslu ateitį paversti realybe. Vėliau duotas tikras vardas „ŽALI“ – bendruomeniškas, tvarus, modernus, pasakojantis apie žaliąją architektūrą, savo aplinką Balsiuose ir santykį su vietos žmogumi. Galiausiai vardas virto reginiu – skulptūra, žyminčia ne tik pastatą, bet visą aplinką.
Realybės šou platformos. Realiu metu visos naujienos ir projektavimo bei statybų etapai buvo pasakojami svetainėje, kur suorganizuota tiesioginė transliacija iš statybvietės. Sukurtas ir specialus profilis balsiečiams feisbuke, kuriame buvo skelbiami visi įvykiai, pristatoma komanda, organizuojami „ŽALI lobis“ žaidimai. Per juos sekėjai buvo supažindinti su žalio prekybos centro idėjomis ir jame įsikursiančiais nuomininkais.
Balsių bendruomenės narystė ir bendros iniciatyvos. Bendravimas su vietos bendruomene buvo pagrįstas nuolatiniu dalyvavimu jų gyvenime: „ŽALI“ projekto gyvi pristatymai ir susitikimai su balsiečiais, kasmetinės staigmenos jų švenčių metu nuo prekybos centro simuliacijos pievoje, skrydžio oro balionu iki Kalėdų eglės įžiebimo. Be to, balsiečiai buvo kviečiami dalyvauti specialiai jiems organizuojamose iniciatyvose kaip stotelės pavadinimo rinkimai, inkilų gamyba, Kino pavasario viešnagė Balsiuose, didžiulio velykinio kiaušinio-sveikinimo gamyba su vietine dailės studija, dviračio valdymo pamokos velotrasoje, Balsių fotografijų iš paukščio skrydžio istorijos.
Atidarymas. Realybės šou pasiekė kulminaciją, kuomet ilgai lauktas ateities prekybos centras tapo realybe. „ŽALI“ atidarymu kvietėme mėgautis taip pat ilgai – 4 dienas. Kiekvienai dienai pasirinkta skirtinga „ŽALI“ istorija ir renginys, įtraukiančios nuomininkų pramogos, „ŽALI lobio“ finalas ir kt. staigmenos.
Rezultatai: apie 20 proc. Balsių gyventojų tapo „ŽALI“ draugais feisbuke, sukurta 14 video ir pasiekta 27 tūkst. peržiūrų, surengta ir sudalyvauta 12 renginių (be atidarymo), žiniasklaidoje pasirodė maždaug 50 žinučių, pranešimų, straipsnių apie „Baltisches Haus“ ir PPC „ŽALI“. „Žali“ yra pirmasis Lietuvoje pagal tarptautinį tvariųjų pastatų standartą BREEAM statytas prekybos ir paslaugų centras, konkurse „Lietuvos BIM projektai 2018“ pripažintas geriausiu projektu visuomeninių pastatų kategorijoje.