FOODPRINT

FOODPRINT

Meninė instaliacija, vaizdo įrašas, tekstų kūrimas, ryšiai su žiniasklaida

Laikas: 2020 11

Klientas: „Swedbank“

Tikslai:

•   Sutelkus projekto partnerių – „Swedbank“ ir „Maisto banko“ – jėgas, atkreipti didesnį dėmesį į maisto švaistymo problemą, jos paliekamą atspaudą mūsų aplinkoje.

•   Pakviesti visuomenę priimti tvarius sprendimus savo namuose ir palaikyti „Maisto banko“ veiklą.

Idėja: Retai susimąstome, kiek maisto išmetame per metus ir kokį poveikį tai daro aplinkai. Mes pernelyg dažnai išmetame produktus, kuriuos dar galėtume suvartoti, arba tiesiog atiduoti tiems, kam maisto trūksta. 60 kilogramų maisto – tiek, kiek vidutiniškai maisto išmeta Lietuvoje gyvenantis žmogus – buvo panaudota menininkės Jolitos Vaitkutės instaliacijoje „Foodprint“.

Įgyvendinimas: „Swedbank” ir „Maisto banko“ atliko atsakingo maisto vartojimo reprezentatyvų tyrimą, kurio tikslas buvo išsiaiškinti Lietuvos gyventojų įpročius virtuvėje, jų žinias apie švaistomo maisto pasekmes bei su tuo susijusias emocijas.

Tyrimo rezultatai paskatino projekto partnerius pradėti garsiau kalbėti apie kiekvieno žmogaus ir jo virtuvės poveikį aplinkai bei galimus sprendimus.

Po tyrimo sužinojus, kokius produktus dažniausiai išmeta lietuviai, drauge su menininke Jolita Vaitkute buvo sukurta instaliacija iš tyrime paminėtų maisto produktų. Vėliau visas maistas buvo rūpestingai surinktas bei paaukotas „Maisto bankui“.

Vaizdo klipuose buvo užfiksuotas ne vien instaliacijos sukūrimas, bet ir jos nurinkimas, nes taip kiekvienas gali ne tik palikti atspaudą, tačiau ir jį sumažinti ar visiškai panaikinti.

Rezultatas:

19 publikacijų pagrindiniuose naujienų portaluose;

Reportažai ir interviu LRT „Labas rytas“, Delfi TV ir LNK „Labas vakaras, Lietuva“ laidose;

„Foodprint“ video „Swedbank Lietuvoje“ „Facebook“ paskyroje peržiūrėtas 52 tūkst. kartų;

Bendras žinučių apie maisto švaistymą pasiekiamumas „Swedbank Lietuvoje“ „Facebook“ paskyroje – beveik 140 tūkst. žmonių;

Žinutės ir istorijos su „Foodprint“ nuotaukomis Jolitos Vaitkutės socialinių tinklų paskyrose sulaukė daugiau nei 1000 teigiamų reakcijų.